بازداشت دو سارق موتورسیکلت در تهران| آنها پدر و پسر بودند دستگیری سارق سابقه‌دار حین سرقت از اداره ثبت‌احوال پنج راه حل برای تشخیص ایمیل‌های جعلی آیا می‌دانید تفاوت حکم تخلیه و دستور تخلیه فوری چیست؟ اظهار نظر یک پزشک درباره واکسن HPV کار را به دفتر رهبری کشاند پلیس جوان به علت تیراندازی به شرور مست محاکمه شد| بیکاری، حکم زندان و پرداخت دیه تاوان انجام وظیفه! اعضای بدن جوان بیست‌‌ودوساله نیشابوری اهدا شد جوان بدبخت مشهدی به پلیس پناه برد| یک زن خائن و دیگری دیوانه کتک زن! آتش‌سوزی‌‌های سریالی خانه‌ها در یک روستای دورافتاده | اهالی می‌گویند کار اجنه است! اخاذی مرد شیطان صفت از همسر سابقش | شگرد او انتشار تصاویر خصوصی بود! اعترافات تکان‌دهنده زورگیران بی‌رحم درباره قتل جوان بی‌گناه | مقتول ۲ فرزند خردسال داشت آتش‌سوزی مغازه تعویض‌روغنی در خیابان رسالت مشهد با یک مصدوم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) برخورد قاطع قضایی با تغییر کاربری ۴۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان مشهد واژگونی خودرو در خواف پنج مصدوم برجای گذاشت (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) جزئیات آتش سوزی برج اوپال و ساختمان خیابان ایرانشهر در تهران (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) دستورالعمل ملی البسه استاندارد بیماران به تمامی بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی وزارت بهداشت ابلاغ شد اعلام شرایط جذب سرباز معلم در سال ۱۴۰۳ + جزئیات امحای بیش از ۵۲ تن از کالا‌های انبار‌های اموال تملیکی در مشهد ویدئو | لحظه برخورد صاعقه به مرد روس پیوند قلب با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تجارت کثیف از راه سرقت و مال خری

  • کد خبر: ۱۰۹۷۲۳
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱
تجارت کثیف از راه سرقت و مال خری
۳ مجرم سریالی و تحت تعقیب در عملیات پلیسی مشهد شناسایی و دستگیر شدند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ عملیات ضربتی و اطلاعاتی مأموران دایره تجسس سه کلانتری در مشهد موجب شد تا یک گروه دو نفره مال خری اموال مسروقه به همراه سارق سریالی کارت خوان شناسایی و به دام قانون بیفتند.

خرید و فروش اموال سرقتی

مرحله اول این عملیات از سوی مأموران دایره تجسس دو کلانتری سیدی و سپاد مشهد به اجرا گذاشته شد. عملیاتی مشترک که موجب شد تا دو مال خر اموال مسروقه در دو منطقه مشهد شناسایی و از سوی پلیس دستگیر شوند.
ماجرای دستگیری این افراد از آنجا شروع شد که مأموران کلانتری سیدی و سپاد پیش‌تر در جریان فعالیت مجرمانه متهمان در زمینه مال خری اموال مسروقه در نقاط مختلف مشهد قرار گرفتند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده متهمان لوازم سرقتی را با قیمتی اندک از سارقان خریداری کرده و سپس از طرق مختلف در بازار به فروش می‌رساندند. ضابطان قضایی در این مأموریت رد یکی از متهمان را در منطقه سپاد و دیگری را در منطقه سیدی زدند. عملیاتی که خیلی زود نتیجه داد و مأموران موفق شدند تا مخفیگاه مشترک این افراد را هم شناسایی کنند.
تحقیقات میدانی مأموران در اطراف مخفیگاه متهمان ادامه داشت و مجریان قانون به صورت نامحسوس این محل را زیر نظر گرفته بودند تا اینکه مال خران اموال مسروقه در زاویه دید آن‌ها قرار گرفتند.

شناسایی متهمان زمینه ساز عملیات مشترک پلیسی مأموران کلانتری‌های ۳۰ و ۳۷ مشهد شد. مأموریتی که هر دو متهم را در مقابل مخفیگاهشان، قبل از اینکه موفق به فرار شوند، زمین گیر کرد. دو مرد جوان ابتدا حاضر به همکاری با قانون نبودند، اما پس از رویارویی با مستندات پرونده یکی پس از دیگری به حرف آمدند.
مأموران کلانتری‌های سیدی و سپاد مشهد در بازرسی از مخفیگاه این افراد در مجموع ۱۰ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، به همراه تعداد زیادی لوازم خودرو شامل، ضبط و پخش، باند، آچارآلات، لاستیک و ... را کشف و توقیف کردند.
ضابطان قضایی همچنین در ادامه این عملیات ۱۵ عدد درپوش کنتور آب سرقتی را نیز کشف و ضبط کردند.

سرقت سریالی کارت خوان

دومین عملیات از سوی مأموران دایره تجسس کلانتری معراج مشهد انجام شد. مأموران این کلانتری در پی دریافت گزارش یکی از شهروندان در جریان سرقت تعدادی دستگاه کارت خوان از یک انبار در بولوار توس قرار گرفتند.
مأموران به محض حضور در صحنه سرقت به بررسی میدانی محل پرداختند و با استفاده از تصاویر ضبط شده در زمان ارتکاب جرم موفق به شناسایی هویت سارق شدند. با به دست آمدن این سرنخ، مجریان قانون وارد عمل شدند و با استفاده از منابع خبری و اشراف اطلاعاتی رد سارق را در یکی از خیابان‌های اطراف زدند.
به گفته فرمانده انتظامی مشهد، مأموران کلانتری چهل و سوم مشهد بلافاصله خود را به محل رسانده و در اقدامی غافل گیرانه این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: با دستگیری این مرد جوان، مخفیگاه وی نیز در همان حوالی شناسایی شد و مأموران کلانتری معراج با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی این مکان را مورد بازرسی قرار دادند.
این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: در بازرسی از محل ۱۶ دستگاه کارت خوان سرقتی کشف و ضبط شد. متهم نیز که ابتدا حاضر به همکاری با پلیس نبود پس از کشف کارت خوان‌های سرقتی از داخل مخفیگاهش به حرف آمد و به سرقت ۲۰ دستگاه کارت خوان اعتراف کرد. این فرد تاکنون چهار دستگاه کارت خوان سرقتی را به فردی مال خر فروخته است.

سرهنگ دهقانپور بیان کرد: متهم این پرونده برای ادامه تحقیقات به دادسرا منتقل شد و پیگیری‌های پلیسی برای شناسایی و دستگیری مال خر پرونده نیز ادامه دارد. متهمان پرونده مال خری در مناطق سیدی و سپاد مشهد نیز با کشف ۲۳ فقره جرم از سوی این افراد برای سیر مراحل قانونی در اختیار دادسرا قرار گرفتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->